Gå til indhold
  • Der er ingen forslag, da søgefeltet er tomt.

Betalingsterminal Lane300/Lane3600/IPP350 FAQ

Dette er en FAQ over ofte oplevede problemer med betalignsterminalmodelerne Lane3000, Lane3600 og IPP350. NETS terminaler.

Jeg kan ikke gennemføre salg:

Der kan være et par fejl der leder til dette:

1. I toppen af skærmen kommer der "Terminal not ready", dette betyder at Betalingsterminalen ikke er åben.

Gå ind under den blå bog og tryk "Åben betalingsterminal", herefter vil terminalen kunne bruges.

2. Terminal har mistet forbindelse til FlexPOS, der kommer som regel en fejlbesked i toppen af skærmen "ERROR: 2011ERR_SEND_LOW_LEVEL_FAIL".

Her vil man skulle prøve at genstarte Terminalen og FlexPOS efterfølgende.

Genstart termianl ved at hold Clear (den gulde knap) og Komma-knappen inde i to sekunder.

Terminalen vil sige "Reboot in progress" når den begynder at genstarte

Når terminalen ser normal ud kan FlexPOS genstartes.

FlexPOS genstartes ved at trykke på den Grønne dør i højre hjørne og trykke "Genstart Program"

Når denne er oppe igen skulle man kunne bruge terminalen.

 

Fejl lav en afstemning:

Fejlen skyldes, at betalingsterminalen ikke er blevet afstemt. Når terminalen ikke afstemmes, opbygger den data, indtil der ikke er mere plads. Når denne fejl vises, betyder det derfor, at terminalens hukommelse er fuld, og problemet løses ved at lave en afstemning.

Dette kan ske hvis man har haft lukket i et stykke tid.

Gå til blå bog-ikonet i højre hjørne, og vælg derefter "Luk og afstem betalingsterminal".

Når den har sagt "Terminal lukket" i toppen af skærmen, skal man åbne betalingsterminalen på knappen over "Åben betalignsterminal".

 

Sort skærm men betalignsterminalen sidder i kassen (Lane3000/Lane3600)

Denne fejl forekommer da Lane3000 og Lane3600 får seperat strøm.

Hvis den er faldet ud eller sidder løst kan terminalen ikke få strøm.

1. Sidder i Betalingsterminal

2. koblingspunkt til strøm, de to skal sættes sammen.

3. USB forbinder til kassen

Der er "2;F5;TEKNISK FEJL" på min terminal:

Her skal der hentes kortaftaler, terminalen har enten tabt aftalerne eller er det samme Terminal ID brugt på en anden terminal.

Kortaftaler kan hentes i den blå bog ved tryk på knappen "Hent Kortaftaler"

 

Terminalen melder "Offline ikke muligt"

Terminalen er offline og kan ikke tage imod normale transaktioner.

Der er mulighed for at tage imod Dankort Offline.

Brug funktionen under Betal -> Anden betalignstype -> Offline kort