E-conomic integration FAQ
Dette er en FAQ over ofte oplevede problemer med jeres E-conomic integration
Der ligger en dagsopgørelse med "Fejl i sync"
Dette kan der være flere grunde til det kan være følgende:
- Min og Max Bilagsnummer sat i E-conomics kassekladde: Hvis der er sat MIN eller MAX bilagsnummer i kassekladen som integrationen skal sende til kan der opstå problemer. FlexPOS styrer bilagsnummeret, hvis den prøver at sætte et bilagsnummer uden for MIN eller MAX får den en fejl og vil sætte synkroniseringen som fejlet.
Ændring eller fjernelse af MIN og MAX kan fikse dette.
- Regnskabår ikke oprettet i E-conomic:Hvis der ikke er oprettet et nyt regnskabsår i E-conomic for den peridoe vi sender, kan vi ikek sende dataet over og integrationen vil sætte synkroniseringen som fejlet.
- Spærrede kontier: Er nogle af de kontier vi skal sende til spærrede får den en fejl og vil sætte synkroniseringen som fejlet.
- Server nedetid: Der kan være server nedetid enten ved E-conomic eller ved os som kan skabe Fejl i Sync
Løsning kan være at sætte den til "Afventer sync" igen og se om den kommer over
- Abonnement er ikke "Plus" i E-conomic: Hvis abonnementet i e-conomic er nedgraderet, bliver integrationens adgang til e-conomic deaktiveret, og vi kan ikke sende data over.
- App afinstalleret: Der er installeret en APP til FlexPOS i E-conomic, hvis denne er afinstalleret eller fjernet kan vi ikke sende data.
Mit vedhæftede bilag er forkert:
Hvis bilaget vises som et andet bilag, er det fordi det bilagsnummer er brugt i forvejen og det bilagsnummer har allerede et bilag vedhæftet.
Løsning er at få gensendt data med en ny bilagsnummerserie.
Omsætning for vare går ind på forkert konti:
Dette kan der være forskellige scenarier til.
- Posteringer:
Posteringer med omsætning følger finansgrupper sat på produktet, er intet sat bruges den standard omsætningskonti.
Hvis der er sat en finansgruppe på varen i FlexPOS følger den, den påsatte finanskonto i FlexPOS.
Er der ikke påsat en finanskonto på finansgruppen i FlexPOS, vil den oprette en seperat omsætningspostering med standard omsætningskonti.
- Varegrupper:
Disse defineres enten ovre i E-conomic når man manuelt opretter varen, her kobler man varen til en varegruppe, denne varegruppe har en konto tilkoblet som varens omsætning går ind på.
Oprettes varen igennem FlexPOS bruger vi finansgruppe ID'et til at koble op til varegruppens ID, er der ikke en tilsvarende varegruppe id til finansgruppe id så oprettes varer i varegruppe "999 - FlexPOS - Varer fra kassen" i E-conomic. Denne varegruppe har standard omsætningskontoen tilkoblet sig.
Der er to omsætningsposteringer:
Dette kan forekomme ved at man har lavet en kombination af omsætning med og uden moms.
Disse bliver opdelt ud på to omsætningposteringer.
Vi vil råde til at sætte enten ovarer med eller uden moms i hver deres finansgruppe for at opdele omsætningen mere korrekt.
Kan jeg selv opsætte integrationen:
Amero opsætter integrationen og aktiverer modulet i FlexPOS. Når opsætningen er gennemført, er det muligt efterfølgende at tilpasse integrationen. Det skal dog bemærkes, at korrigering af eventuelle fejl, som disse tilpasninger måtte medføre, ikke er omfattet af serviceaftalen.
Jeg er blevet faktureret for support af min E-conomic intregration:
Vores supportaftale omfatter fejl i integrationen fra FlexPOS til e-conomic. Vi yder ikke support på e-conomic som produkt. Fejlsøgning i E-conomic, der ikke har direkte sammenhæng med integrationen, vil blive faktureret efter medgået tid.
Fejlen har højst sandsynligt ikke lagt i integrationen men en fejl i selve E-conomic.